הפיראטים

במשך חודשים התכוננו לפרידה, שנעשתה פחות ופחות מרגשת ככל שהתקרבה.

הזמנו כרטיסי טיסה, בניגוד לעצתם של חכמים ומנוסים מאתנו (כלומר, כל השאר).

נפגשנו מפגשי פרידה אחרונים בהחלט עם מיטב חברינו (כולל מסיבת פיג'מות עם לזניה טבעונית שהכנתי בעצמי וצפייה לילית באזור הדמדומים!).

אפילו ארגנו מסיבת פרידה, עם כיבוד שהעסיק אותי יותר במידה קצת מופרזת (למעשה, עד שיונתן לא הזכיר לי שאני זכאית גם לשבת ולפטפט עם האורחים ולא רק להאכיל אותם, לא הבנתי שזאת באמת אפשרות).

ארזנו. חילקנו חפצים לכל דכפין. מצאנו שוכרים לדירה והבטחנו לעזוב כבר יום לפני הטיסה.

אבל לא אישרו לנו ויזה.

"הוא לא הציג טופס שמוכיח שהוא הוביט. זה נראה לי חשוד. בוא נטרוף אותו"

ואז נזכרתי באיזו עוצמה אני סולדת מגבולות של מדינות ומדינות בכלל, ובפרט ממנגנונים בירוקרטיים שנועדו להתיש את האדם הסביר בשם הפיראטים שהשתלטו על הגבולות ומחליטים מי ינוע בחופשיות ומי לא. פיראטים – או corsairs, כלומר פיראטים בחסות החוק, שגונבים רק ממי שהממלכה מאשרת, ומפרישים חלק מהביזה לטובת המלכה?

מילא אם היתה לנו איזו עילה פוליטית מרגשת לסירוב, איזה עבר פלילי מרהיב והרפתקני שהופך אותנו ל"אישיות לא חיובית", כמו שמציעים לממלאי הטפסים להגדיר את עצמם (כמעט התפתיתי).

אבל סתם, בגלל שלא שילמנו כסף למונופול המסמכים כדי להתחתן – לא האמינו לנו שאנחנו בני זוג. ומסיבה שבאמת קשה לי להבין, לא האמינו שאני בכלל מתכוונת לצאת לאנגליה.

עכשיו לך תוכיח שאין לך אחות.

התחלנו מחדש.

אספנו מסמכים מכל מקום אפשרי.

אפילו התייעצנו עם עורכת דין, שיעצה לי לסגת מתוכניתי המקורית להיכנס עם כליל ועם אמא שלי לאנגליה ולהציג את כליל כתיירת תמימה. מתברר שגם באנגליה ילדי זרים (עם כרטיס חזור!) הם סכנה לציבור.

אולי בכל זאת הייתי צריך לבקש ויזה...

ואחרי שמילאנו את כל הבקשות (את של אבי ונור – פעמיים!) וארזנו את כל הטפסים ובדקנו בשבע עיניים, ורצתי לנוטריון (המעמד ההזוי בתבל), והטרחנו את עורכת הדין להציץ בדקה התשעים במכתבים שלנו…

התברר שאיחרנו את המועד. הפגישה היתה שלשום.

לא נורא. קבענו פגישה גם ליום שני.

2 מחשבות על “הפיראטים

  1. פינגבק: להשיג פספורט בקלות (לחברי מועדון בלבד) | גולה מרצון

  2. פינגבק: השנה האנגלית הראשונה שלי | גולה מרצון

כתיבת תגובה

