האם אני מגדלת את קורבן האונס הבאה?

לילה שונאת נשיקות. לדאבונה, אני מתה על נשיקות, ובפרט נשיקות שמיועדות לה. אז היא מעווה את הפרצוף וממאנת, ואני לא מצליחה להתאפק ומנשקת אותה בעל כורחה, או מתחננת, או מנהלת משא ומתן.

תן נשיקה לאמא, תן נשיקה לדודה

היום, תוך כדי ניהול משא ומתן ("אז רק נשיקה אחת"), חזרו אלי תמונות מימי נעורי הפרועים בקרבתם של בחורים וגברים חצופים וחרמנים ("אז רק נשיקה אחת"). האם אני למעשה מחנכת את לילה להתרגל לדינמיקה המחליאה הזאת (מה שנקרא בעילגות אקדמית אופיינית "עושה לה סוציאליזציה")?

תני נשיקה לדוד

ומאידך גיסא, היא הבת שלי! נכון, יש לה זכות על גופה והיא אדם שלם בעל זכויות, אבל היא אפילו עוד לא בת ארבע, והיא מתוקה כמו סילאן (כמו שאומרים אצלנו בבית). אז מה עושים? מתאפקים, אני מניחה.

אוף.

המחשבות על חינוך לקורבנוּת ולקבלת דין החזקים והחצופים הזכיר לי משהו שקרה לנו ימים אחדים לפני שעזבנו את ישראל.

מכיוון שאת הדירה שלנו נאלצנו, כזכור, לעזוב חודש לפני הנסיעה, השתכנו באותו ערב אצל אמי בעיר השינה כפר סבא – העיר שבה גדלתי. אז יצאנו למין ערב עלק-נוסטלגי ברחבי העיר, קנינו בירה בפיצוצייה ולגמנו ממנה במדרחוב השומם למדי, שפעם היה מעוז הפריקים העירוני ונקרא בשם הרומנטי "נרניה" (המהדרין קראו לזה "הנרניה"). בתום אותו ערב משעשע ועצל על הדשא שליד קרית ספיר הלכנו ברחוב הראשי לכיוון בית אמי ובהחלטה נועזת ופתאומית החלטנו ללכת עם ההמון ולאכול פיצה. כן, כן, אחד הדילים האלה של שתי פיצות גרועות במחיר אחת, עם מיליארד מתבגרים מסביב.

הזמנו פיצה (הם התמודדו בקלות מפתיעה עם הדרישה לפיצה בלי גבינה) ואני פניתי לחדר השירותים, הצמוד למטבח. בעודי עסוקה בענייני, הבחנתי מלמעלה בחלון קטן, וממנו מציצה יד האוחזת בטלפון! קמתי בזריזות והבטתי למעלה, אך היד חמקה לה אל הצללים. "פתטי!" קראתי בקול, והוספתי משהו מעליב ותוקפני בסגנון "שום בחורה לא תיתן לך להתקרב יותר מזה".

הרגעים הקסומים של נערים ללא חיי מין

מיהרתי החוצה וראיתי בחור זוחל ממחסן במעלה המטבח. הוא אחז, כמובן, בטלפון מאותו דגם בדיוק. נכנסתי למטבח בלי לבקש רשות ותבעתי לראות את הטלפון. האשמתי אותו בהצצה, דרשתי לדבר עם אחראי המשמרת (בחור צעיר להכאיב, שאחריות כנראה ממנו והלאה) ובקיצור – עשיתי סצינה.

ה"אחראי" הבטיח לבדוק, והעלה ש… לא קרה כלום. "מה??" אמרתי באי אמון. "הרי אמרתי לך שזה מה שקרה הרגע. למה לי להמציא כזה דבר?" דרשתי בדיקה רצינית יותר והתנצלות. אחראי המשמרת הדביל סירב להתנצל באמת ואמר שהוא מצטער, אבל למיטב ידיעתו לא קרה כלום (האם הוא כבר היה בצבא? אולי הוא היה בדובר צה"ל?). העובדים נתנו לי להציץ בטלפון ולוודא שאין שם תמונות כאלה בכלל. ואז זה קרה. שני העובדים החליפו ביניהם מין חיוך כזה של שותפים לפשע. וזה היה הרגע המטריד מכולם.

באמת, אני לא כזאת פוריטנית והמחשבה שאיזה מתבגר שואב סיפוק מתמונות מציצנות עלובות כאלה מעוררת בי בעיקר התנשאות וזלזול. אז זה לא עצם הצילום שפגע בי, אלא הקשר שקשרו שם, בפיצרייה העלובה הזאת, להטריד את הקונות.

אז מה היתה עושה במצבי נערה צעירה, מהסוג שגודש את המקום העלוב הזה, שלו רק זכרתי את שמו הייתי מזהירה אתכם מפניו (לא שיש סיכוי שתגיעו לפיצרייה עלובה בכפר סבא, לא?) האם היתה בורחת מהמקום בדמעות, בלוויית חברתה הטובה? האם היתה צורחת? האם היתה שותקת? נדמה לי שמעטות הנערות שהיו עושות משהו פומבי בעניין, אבל לעומת זאת מעטות הנערות שלא היו חשות שכבודן חולל, ושהתמונה החושפנית שלהן תפורסם תיכף בכל הרשתות החברתיות שבהן נקבע מעמדן בכיתה.

אשרי שבגרתי ולמדתי לא לעשות עניין משטויות וכן לעשות עניין מדברים רציניים.

אבל האם זה יציל את לילה מנשיקות? מסופקתני.

7 מחשבות על “האם אני מגדלת את קורבן האונס הבאה?

  1. יופי חביבתי, רציתי לקרוא משהו מלבב לפני שאלך לישון ועכשיו אני תקועה עם סיפור הפיצריה שלך.
    האם את מגדירה את זה כ"שטויות" כי בהשוואה לאונס בככר תחריר – – – או למגורים במאהל בסוסיא כשמתנחלים מפוצצים את בלוני הגז פעם בשבוע – – -?
    אביה (שלא מרשה לאנשים זרים ללטף את הראש של הילדים שלה בנימוק ש"סליחה גבירתי, זה לא כלב שכל אחד יכול לבוא ולגעת")
    (אגב, חשבת אולי למספר את "חברתי א' " , שהרי יש לך בטח תריסר כאלה לפחות?)

  2. אכן מסמך רציני ומטריד, אבל לא ממש הבנתי מה בינו ובין נשיקות אמא. בתור מנשקת לא קטנה אני מבקשת להגן על הדחף הזה והזכות לממשו. נכון שחלק מהקווסט הפמיניסטי הוא לחפש אחר המקורות של הדברים, אבל לא בטוח שצריך ללכת כלכך רחוק. אגב, לדעתך ילדים-בנים מנושקים פחות? ואם כן, (למרות שבתחושה שלי זה לא) אז נגיד, 2 קושרי הקשר העלובים הללו מהפיצריה, אולי דווקא זה מה שמיקם אותם בצד המטריד דווקא, זה שמעבר לדלת?

  3. טוב, אני מודה שזה טקסט קצת פרובוקטיבי, אבל זו התחושה שעלתה בי כשניסיתי לשדל את כליל לקבל נשיקות שהיא בבירור לא מעוניינת בהן. ההשלכות הרחבות יותר (שאני מלמדת אותה להרכין ראש ולקבל נשיקות לא רצויות) הן באמת ספקולציה בלבד.
    מעניין הקו הזה, שגברים שמטרידים מינית למעשה סבלו מחסך נשיקות בתור ילדים…

  4. החזרת אותי במנהרת הזמן לתקופה הזו של הנערים החרמנים והבילתי נסבלים. ממש עשה לי בחילה קלה.
    נראה לי שזה מאוד חשוב ללמד ילדים במיוחד בנות (אך גם בנים) שלא יכולים לעשות להם שום דבר בלי רשותם. ואני חושבת שהאנסטינקט שלך עם הנשיקות הוא מדוייק.

  5. פינגבק: השנה האנגלית הראשונה שלי | גולה מרצון

כתיבת תגובה

